شما در حال مشاهده نسخه موبایل وبلاگ

تجهیزات فروشگاهی

هستید، برای مشاهده نسخه اصلی [اینجا] کلیک کنید.

یخچال پرده هوا

یخچال پرده هوا

با وجود تنوع بسیار بالای محصولات در زمینه یخچال فروشگاهی ،

شرکت Kaplanlar (کاپلانلر) محصولات جدید خود را به بازار عرضه می نماید.

این شرکت که از سال ۱۹۷۸ در جهت تولید و ساخت محصولات با حفظ ارزش های انسانی در صنعت سرمایش و با هدف پیشرو بودن تاسیس گردید ،

در Euro shop 2017 از محصولات جدید خود رو نمایی کرد.

این محصولات با بهره گیری از به روزترین تکنولوژی های جهان، در تنوع بالایی ساخته شده اند

با استقبال بی نظیری از سوی بازدیدکنندگان مواجه گردید.

طراحی زیبا ، تنوع بالای ابعاد،آسانی نصب و نگهداری،دوام بالای محصولات، از نکات مورد توجه این محصولات است .

بهبود خدمت رسانی به مشتریان و بهینه سازی میزان مصرف انرژینیز از دیگر موارد حائز اهمیت میباشد.

در زیر برخی از محصولات جدید و همچنین محصولات به روز شده در بخش یخچال های ایستاده را معرفی خواهیم نمود .

یخچال پرده هوا مدل AGATE مناسب نگهداری میوه و سبزی به بهترین شکل .

طراحی بهینه سری جدید مدل Amatis با نام Amatis –sky

کاهش ابعاد فریم درب ها و افزایش فضای فروش از مزیت های این مدل است.

افزایش زیبایی این مدل یخچال و همچنین کاهسش مصرف انرژی و بازده بالا از دیگر مزایا میباشد.

یخچال پرده هوا مدل Pearl جهت عرضه لبنیات ،گوشت و میوه و سبزی در تنوع بسیار بالایی عرضه میشود.

این یخچال ها به دو صورتPearl LB (پایه ی کوتاه )Pearl SKY (درب دار) عرضه شده اند.

این یخچال قابلیت عرضه بصورت درب دار ،درب دوجداره،درب کشویی دارد.

یخچالی بسیار ظریف و زیبا میباشد. وفضای فروش در این یخچال افزایش یافته است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر بر روی نام محصول کلیک نمایید.

و یا به بخش محصولات مراجعه نموده و این محصول را انتخاب کرده و و کاتالوگ آنرا مطالعه نمایید.

همچنین با شماره های ما در بخش تماس با ما ما در تماس حاصل فرمایید.

قفسه فروشگاهی-رنگ

قفسه فروشگاهی و رنگ

قفسه فروشگاهی و رنگ آن از تاثیرات روانی بر مشتریاست که همه خرده فروشان می توانند از آن استفاده کنند.

رنگ می تواند به تنهایی دلیل موفقیت یک فروشگاه باشد. اما چگونه؟

استفاده از یک پالت رنگی که به درستی انتخاب شده باشد در کنار نورپردازی درست، می تواند ما را به هدف نهایی یک فروشگاه برساند

هدفن نهایی فروشگاه ها چیست؟

فروش بیشتر اجناس درون قفسه فروشگاهی و یخچال فروشگاهی است،

نکته قابل توجه در طراحی این است که مهم تر از زیبایی، انسجام و یکپارچکی بین رنگ ها می باشد

این موضوع شامل رنگ اصلی فروشگاه، رنگ قفسه و یخچال و در نهایت رنگ نقاط متمرکز در طرح خواهد بود.

علاوه بر انسجام،

درصد رنگ های به کارگیری شده نسبت به هم و نحوه چیدمان آن ها با هم نیز به شدت در ارتباط بصری تاثیرگذار است.

هدف استفاده از رنگ ها

اثیری که رنگ ها بر یکدیگر می گذارند، منجر به افزایش سطح رضایت خاطر مشتری و میزان خرید وی میشود. ،

بدن ما به رنگ واکنش نشان می دهد و این به علت تاثیرات فیزیولوژیکی و روانی است

۸۰ درصد از اطلاعات از طریق چشم به مغز ما می رسد.

این بدان معنی است که هنگامی که رنگ به ما چیزی آشنا را یادآوری می کند، احساس خوبی داریم

مانند یک سایه نرم آبی، که باعث تداعی آسمان و یک حس روانی آرام در ما می شود.

همینطور که مواجهه با رنگ های قرمز شدید، باعث افزایش ضربان قلب و فشار خون می شود.

رنگ غالب، بمنظور ثبات در طرح استفاده می شود چرا که منجر به ایجاد حس غالب فضا می شود.

برای مثال رنگ قرمز یعنی “توقف” و رنگ سبز یعنی “حرکت” و در مجموع این یعنی احساسی که در هر فضا داریم

معنا و مفاهیم رنگ ها

حال چگونه می توان توجه مشتری را به اجناس درون قفسه فروشگاهی و یخچال فروشگاهی معطوف کرد؟

چگونه می توان احساس تمایل به خرید بیشتر را در وی پدید آورد؟

تحریک اشتها و ایجاد احساس گرسنگی در مشتری چگونه انجام میشود؟

با به کار گیری رنگ ها، که منجر به خرید بیشتر و حتی غیر ضروری در وی می شود.

رنگ “زرد” باعث ایجاد احساس شادی و افزایش روحیه و در نتیجه باعث افزایش اشتها می شود.

اشتها آورترین رنگ، رنگ “قرمز” می باشد.

پس باید تمام رستوران را به رنگ قرمز در آوریم؟

خیر همانطور که گفته شد استفاده زیاد از این رنگ باعث ایجاد حس خطر و توقف حرکت می شود.

بنابراین استفاده هوشمندانه و البته اندک از این رنگ می تواند منجر به نتیجه دلخواه ما شود.

جالب است بدانیدکه:

رنگ های آبی و خاکستری می تواند شما را از خوردن منصرف کند و باعث کاهش استرس و اشتها می شود،

این در حالی است که :

رنگ های طیف سبز یادآور سلامتی و طبیعت هستند، برای ذهن ما جاذبه دارند و احساس “خرید با هدف سلامتی ” میدهند.

ناگفته نماند که در زمینه مباحث مطرح شده، وظیفه طراح ایجاد یک ترکیب هماهنگ و دلنشیناست.

این ترکیب باید بین دکور ثابت فروشگاه و دکور به اصطلاح متغیر که همان محصولات است، می باشد.

در این میان نقش عمده ای برعهده محصولات هر بخش از فروشگاه می باشد

چگونه یک سوپرمارکت راه اندازی کنیم؟

سوپرمارکت

راه اندازی یک سوپرمارکت

-در ابتدا باید تصمیم بگیرید که یک مارکت مستقل میخواهید یا می خواهید جزئی از یک فروشگاه زنجیره ای باشید؟

اگر یک سوپرمارکت مستقل راه اندازی کنید به عنوان صاحب مغازه بیشتر حق کنترل و نظارت دارید.

اینکه چه چیزی خریداری شود چه تخفیف هایی در نظر گرفته شود تماما بر اساس نظر شما خواهد بود ،

در موارد اداری و هم مالی هیچ کمکی از کسی نمیگیرید و تک تک موارد را خودتان مورد بررسی قرار دهید.

اما وقتی از یک فروشگاه زنجیره ای نمایندگی بگیرید به کمک کمتری نیاز پیدا خواهید کرد

در نتیجه تصمیم گیرنده اینکه چه چیزی بفروشید چقدر بفروشید سازمان مرکزی خواهد بود.

در عین حال درصد مشخصی از سودتان را باید به سازمان مرکزی بدهید.

مکان سوپرمارکت

– برای اجرای پروژه ی سوپر مارکتتان مکان مناسبی بیابید مکانی که هنوز اشباع نشده است .

تشخیص میزان نیاز یک منطقه به سوپرمارکت کار ساده ای نیست

ولی برای تشخیص این امر بهتر است به پارکینگ و میزان پارک ماشین ها در یک مارکت دقت کنید

اگر پارکینگ فروشگاهی شلوغ باشد و مردم برای پارک مشکل داشته باشند احتمالا ان منطقه به یک فروشگاه جدید نیاز دارد.

در غیر این صورت مکان دیگه ای را مورد بررسی قرار دهید.

همچنین باید وضعیت مالی مردم منطقه را در نظر بگیرید ،موقعیت فروشگاهتان در میزان موفقیتتان بسیار موثر است.

حین بررسی منطقه به امنیت منطقه ، راه های دسترسی ، بناهای اطراف ،میزای فضای پارک و … توجه کنید.

طراحی سوپرمارکت

لازم هست بدونبد که طراحی یک سوپرمارکت یا هایپرمارکت با طراحی یک خانه بسیار متفاوت است.

این کار نیاز به تجربه ی فراوان و تخصص در این صنعت دارد.

لذا هر شرکت دکوراسیون که طراحی های خاص و زیبایی انجام میدهند تبحر کافی را ندارند.

برای طراحی و دکور فروشگاهتان حتما به افراد با تجربه در این زمینه مراجعه کنید.

نوع چیدمان قفسه های فروشگاهی و یخچال های فروشگاهی بسیار در میزان فروش موثر است.

نور پردازی، رنگ ، مسیر های حرکت مشتری بسیار مهم هستند.

خرید یخچال فروشگاهی

شرکتی مناسب برای خرید یخچال فروشگاهی انتخاب کنید.محصولاتی که در یخچال ها قرار میگیرند بسیار مهم هستند.

عمده نیاز های واجب یک خانوداه از طریق محصولات داخل یخچال فروشگاهی و فریزر ها تامین میشود.

حفظ سلامت و تازگی محصولات بسیار مهم است لذا باید برای هر محصول یخچال مناسب آن را انتخاب کنبد.

از شرکت هایی که تجربه کافی دارند و فروشگاه های زنجیره ای بزرگ دنیا خرید یخچال فروشگاهی را از انها انجام داده اند استفاده کنید.

محصولات سوپرمارکت

درباره ی نوع محصولاتی که عرضه خواهید کرد از قبل برنامه ریزی کنید.

اگر قصد فروش یک محصول را در مارک های مختلف دارید باید با تهیه کنندگان مختلف ارتباط برقرار کنید ،

این کار باعث بالا تر رفتن هزینه هاو افزایش کارهایتان می شود.اما تنوع جنس را در فروشگاهتان حفظ خواهد کرد.

برای فروشگاهتان کارمندانی معتمد و کوشا با روابط اجتماعی بالا استخدام نمایید.به حفظ توازن میان تعداد کارمندان با متراژ فروشگاه دقت نمایید.

افتتاحیه فروشگاهتان را برنامه ریزی کنید.

بهترین زمانی که میتوانید خودتان را به مشتریان معرفی کنید و ثابت کنید که از بقیه رقبایتان بهتر هستید افتتاحیه است.

در باره ی تبلیغات هم مشخص کنید که در چه زمینه هایی تبلیغات انجام خواهید داد

تبلیغات انلاین ،رادیو،تبلیغات تلویزیونی و … اصولا استفاده کردن همه ی آنها با هم استراتژی خوبی است..

تخفیفاتی برای افتتاحیه در نظر بگیرید و یا با یک شرکت خیریه همکاری کنید

در آمد حاصل از هفته ی اول را به آنها بدهید تا مردم حس خوبی نسبت به فروشگاه شما داشته باشند.

تجهیزات فروشگاهی

نور پردازی تجهیزات فروشگاهی به عنوان یک مسئله مهم در هایپر مارکت ها مطرح شده است.

در واقع نور پردازی صحیح و هماهنگ انسان ها را همیشه تحت تاثیر قرار می دهد

هایپر مارکت ها را از فضای معمولی و کسل کننده به فضایی با اتمسفر زندگی نشاط آور تبدیل می کند.

با توجه به مطالعات اخیر:

روشنایی سازگار در هر بخش فروشگاه به خصوص در شب به فروشگاه هویت بصری می افزاید.

همچنین تنها زیبایی خارجی تجهیزات فروشگاهی کافی نیست.

استفاده از لامپ ها و لوستر های مناسب با نور های پایدار باعث جذب مشتری بیشتر و تفاوت نسبت به فروشگاه های دیگر می شود.

زمانی که نور کافی با چیدمان مناسب به یخچال فروشگاهی و قفسه فروشگاهی داده شود

انسان ناخودآگاه قادر به درک و احساس آنها و اقلام داخلشان میشود در نتیجه سبب فروش بیشتر میشود.

تجهیزات فروشگاهی و رنگ آنها

رنگ تجهیزات تاثیر مستقیمی بر نور پردازی دارد .

لذا نور پردازی یک فروشگاه مستلزم توجه بر نوع جنس داخل قفسه ها و یخچال ها و رنگ آن تحهیزات است.

ایجاد تضاد در عین یکپارچگی میتواند سبب جذب توجه و در نهایت منجر به خرید شود

همچنین محیط یک فروشگاه از دیگر عوامل موثر است.

بازار هدف فروشگاه و سلیقهی عموم مردم

محیط جغرافیایی یک فروشگاه

برای مثال:

ایجاد فضای گرم توسط رنگ ها و نور پردازی باید با توجه به محیط و اب و هوای جغرافیایی فروشگاه تعیین شود.

امید واریم با بکار گیری موارد ذکر شده و بررسی های بیشتری فروشگا هی شیک ،مدرن و پر فروش داشته باشید

قفسه فروشگاهی-چیدمان

قفسه فروشگاهی و نحوه چیدمان اقلام در آن

در این مقاله سعی داریم چند نکته ریز ولی تاثیر گذار را در باره ی چیدمان اقلام در انواع قفسه فروشگاهی بیان کنیم.

قفسه فروشگاهی

  • تصویر:

تمام اقلامی که در قفسه فروشگاهی چیده می شود باید به شکلی باشند که قسمت جلوی کالا رو به مشتری باشد.

چشم انسان اقلام بزرگتر که کنار هم چیده می شوند را به راحتی می بیند،

بنابراین در قفسه باید 3 یا 4 رشته مرتبط از همان محصول چیده شود.

قفسه فروشگاهی

  • دسترسی راحت:

فراموش نکنید که مشتری کالایی که دسترسی به آن آسان تر و راحتتر است را انتخاب می کند،

کالای طبقات بالای قفسه ها در طول زمان دور انداخته می شوند زیرا هیچکس برای چیزی که نمی بیند تلاش نمی کند؛

برای جلوگیری از افتادن اقلام سنگین و یا شکستن قفسه ها به طور معمول در طبقات پایین قفسه فروشگاهی اقلام سنگین و در طبقات بالا اقلام سبک چیده می شود.

  • قانون ردیف اول:

کالایی که در سطح چشم به نمایش گذاشته می شوند در طول روز بیشتر به فروش میرسد.

اقلامی که تاریخ انقضاء آنها زودتر به اتمام میرسد برای زودتر فروخته شدن در ردیف اول چیده می شوند.

قفسه فروشگاهی

  • نظافت و بهداشت:

چون بیشتر اقلام قفسه های فروشگاه مواد غذایی است یکی از قوانین ضروری آن رعایت بهداشت اقلام می باشد.

به طور منظم باید سبد میوه و سبزی، قفسه ها و جعبه های اقلام ،مرتب و تمیز شود

زیرا هیچکس از قفسه هایی که پر از گرد و غبار و لکه است خرید نمی کند.

قفسه فروشگاهی

  • قفسه های پر:

در قفسه های پر، اقلام زودتر به فروش می رسد؛

به شما پیشنهاد میشود که قفسه ها خالی باقی نمانند.

هرچه کالا متنوع تر و زیاد تر باشد مشتری هم بیشتر می شود.

5

قفسه قروشگاهی و بسته بندی اقلام

  • بسته بندی :

به طور متوسط صرف وقت مشتری برای خرید در فروشگاه 25-30 دقیقه است.

در طی این زمان هرچیزی که اول به چشمش بخورد می خرد

. بسته بندی و رنگ بندی کالاها باعث زودتر فروخته شدن می شود.

قفسه فروشگاهی

قفسه فروشگاهی

  • حراج:

همیشه در ردیف های جلویی باید کالاهایی که قیمت مناسب دارند و یا در حراج هستند چیده شود که باعث شود مشتری ها نسبت به فروشگاه ذهنیت خوبی داشته باشند.

قیمت مناسب مشتریان را به مشتری همیشگی تبدیل می کند

قفسه فروشگاهی

یخچال فروشگاهی فروشگاه شیان

فروشگاه شیان یکی ازفروشگا های نسل جدید مجموعه فروشگاه های زنجیره ای رفاه واقع در شیان افتتاح گشت.

این فروشگاه با متراژ 2720 متر مربع در یک طبقه راه اندازی و به بهره برداری رسیده است.

این فروشگاه 20 بهمن ماه سال 1395افتتاح شد

در این مراسم مشاور رییس جمهور ، هیات مدیره پرسپولیس ، مدیران رفاه و مردم عزیز حضور داشتند.

فروشگاه طی مراسمی با شکوه و مجلل به مرحله ی بهره برداری رسید.

یخچال فروشگاهی فروشگاه شیان

یخچال فروشگاهی این فروشگاه توسط شرکت تجهیزفرآیند سیستم تامین و راه اندازی گشته است.

یخچال ایستاده مدل Crystal به صورت دیواری و یخچالهای نیمه ایستاده مدل Opal بصورت جزیره استفاده شده است.

هر دوی این نوع یخچال ها پرده هوا هستند و تفاوت آنها در ارتفاع و عمق و طراحی کابین میباشد.

یخچال Opal در بخش سرلاین بصورت خم میباشد در حالیکهCrystal صاف است و خمیدگی ندارد.

این یخچال ها ضمن زیبایی فراوان و افزایش فروش بدلیل کوتاهی سبب کاهش دید مشتری در فروشگاه نمیشوند.

لذا برای استفاده بعنوان یخچال جزیره بسیار مناسب هستند.

در بخش فروش پروتئینی ، لبنیات فله و ترشیجات از یخچال فروشگاهی ویترینی شیشه خم مدل Beril استفاده شده است.

یخچال فروشگاهی

باتوجه به متراژ، این فروشگاه تنوع بالایی از محصولات را در بر دارد

در نتیجه میتواند تمامی مواد غذایی مورد نیاز یک خانواده را را تامین کند

فروشگاه با هدف تبدیل به اولین گزینه ی خرید برای مردم شرق شهر تهران راه اندازی گشت.

طراحی زیبا ، تنوع محصولات ، پرسنل خوش برخورد از عوامل مثبت این فروشگاه میباشد.

همچنین این شرکت قصد راه اندازی یک فروشگاه لوازم خانگی دارد.

این فروشگاه با هدف تامین تمامی نیاز های یک خانواده در طبقات فوقانی این هایپر مارکت تاسیس خواهد گشت.

فروشگاه شامل لوازم برقی بزرگ و کوچک،انواع لوازم چوبی در خانه ، لوازم مورد استفاده در آشپزخانه خواهد بود

همچنین بخش هایی چون لوازم صوتی و الکترونیک،تزئینات،فرش را شامل میشود.

یخچال فروشگاهی

15 تله سوپر مارکت ها که منجر به خرید بیشتر می شود


طراحی انواع قفسه های فروشگاهی و یخچال فروشگاهی در سوپر مارکت ها کاملا ً برنامه ریزی شده است. تا به حال چند بار فقط برای خرید مواد خوراکی به فروشگاه رفته اید ولی برای خرید دستمال هم ایستاده اید؟ احتمالاً خیلی با این وضعیت روبه رو شده اید. تحقیقات نشان می دهد که ۵۵% از خریدها برنامه ریزی نشده است.

۱۵ مورد وجود دارد که باعث خرید بیشتر مشتریان می شود:

۱)موسیقی های استراتژیک:

نواختن موسیقی مناسب در سوپر مارکت ها یک هنر است. تحقیقات نشان می دهد که موسیقی با صدای بلند باعث افزایش سرعت بازدید مشتریان می شود و همچنین موسیقی با سرعت کم مردم را به خرید بیشتر تشویق می کند و موسیقی کلاسیک انسان ها را به خرید محصولات گران تر وا می دارد.

۲)جریان ترافیک آشنا:

معمولاً ورودی سوپر مارکت ها سمت چپ است و ترافیک داخل فروشگاه از چپ به راست جریان دارد. چون ترافیک داخل مارکت از چپ به راست است و ۷۰ تا ۹۰% انسان ها دست راست هستند احساس طبیعی تری دارند و این جریان میزان خرید را افزایش می دهد.

۳)گل ها:

اگر درقفسه فروشگاهی یک سوپر مارکت گل هم به فروش برسد این گل ها باید در قسمت ورودی قرار بگیرند. به این ترتیب مشتری ها محصولاتی مانند گل که ممکن است نیازی به آن نداشته باشند را در سبد خرید خود قرار می دهند. و در مرحله دوم مشتری با دیدن گل در سبد خریدش روحیه اش بهبود می یابد در نتیجه مشتری خوشحال بیشتر خرید می کند.

۴)عطر اغوا کننده:

در نزدیکی ورودی معمولاً قفسه فروشگاهی و یخچال فروشگاهی را با محصولات نان و یا مواد غذایی قرار می دهند تا بوهای اشتها آور باعث گرسنگی شود. هیچ چیز نمی تواند قوی تر از یک معده گرسنه سبد خرید را پر کند.

۵)پارادوکس محصولات فروشگاهی:

در جریان خرید راهرو محصولاتی که در ابتدا قرار گرفته اند چندین هدف دارند، میوه ها و سبزیجات با رنگ های روشن باعث بهبود روحیه می شود و در عین حال برخی از مطالعات نشان می دهد کسانی که قصد خرید محصولات سالم را دارند تمایلشان به محصولات نا مناسب بیشتر می شود. نیویرک تایمز می گوید: در سبد خریدتان هر چقدر محصولات سالم و طبیعی باشد تمایل شما به حس شکست کالا اغوا کننده بیشتر می شود.

۶)سفر پیچیده:

سوپر مارکت ها بر خلاف مغازه ها، محصولات فروشگاهی که بیشتر مورد نیاز مشتری ها است در راهروهای دور از دسترس هم قرار می دهند. به طور مثال محصولی مثل ماکارونی که تقاضای زیادی دارد در راهروهای مرکزی قرار می گیرد که مشتری را مجبور به پرسه زدن در سراسر فروشگاه می کند. در نتیجه مردم در معرض دام های بازاریابی قرار می گیرند.

۷)الویت های قفسه فروشگاهی:

غلات سالم و محصولات بدون مارک یا محصولات ارزانتر اغلب در قفسه های پایینی یا بالایی قرار می گیرند و محصولات گران و منحصر به فرد در سطح چشم و دسترسی آسان قرار می گیرند.

۸)الویت های قفسه فروشگاهی برای کودکان:

این مورد بر خلاف مورد قبلی برای کودکان استثنایی است، محصولات رنگارنگ با جعبه تزیین شده که دارای شخصیت های کارتونی هستند معمولاً در قفسه های زیر قرار می گیرند. به این ترتیب کودکان به راحتی این محصولات را می بینند و اصرار به خرید آنها می کنند.

۹)ارتباط دعوت کننده:

محصولات منحصر به فرد در کنار سایر محصولات مرتبط با آنها قرار می گیرند. به این ترتیب این محصولات فروشگاهی از خرید محصولات ارزان تری که در جاهای مختلف سوپر مارکت است جلوگیری می کند.

۱۰)ریاضی سر گرم کننده:

این طور که به نظر می رسد مدیران سوپر مارکت در بحث ریاضی خوب نیستند. به طور مثال: محصول ۱۰ دلاری مناسب به نظر می رسد اما زمانی که خریدتان به پایان می رسد و می خواهید حساب و کتاب کنید متوجه می شوید که خرید به صرفه ای نکردید.

۱۱)برچسب لغزنده:

برچسب های تخفیف روی قفسه فروشگاهی و یخچال فروشگاهی را با دقت بخوانید! کالا با قیمت جذاب احتمالاً با کالاهای دیگر مخلوط شده است و مشابه همان محصول گران تر و بدون تخفیف در سمت راست کالا تخفیف خورده قرار گرفته است.

۱۲) توهم مناسب بودن قیمت کالا فله ای:

ما بر این باوریم که محصولات به صورت فله ارزان تر است، اما این مورد برای تمام محصولات به خصوص میوه و سبزیجات در یخچال فروشگاهی محسوب نمی شود. به عنوان مثال: فلفل و آوکادو تک تک (دونه ای) ارزان تر از بسته بندی ها هستند.

۱۳) چرخ دستی های بزرگ:

چرخ دستی های خرید طوری طراحی شده است که حتی شما می توانید در آن جای بگیرید و هر چقدر بزرگ باشد مشتری ها آن را بیشتر پر می کنند، مشاور بازاریابی و مدیر خرید مارتین لیندستورم می گوید: زمانی که اندازه سبد های خرید دو برابر شد انسان ها ۱۹ درصد بیشتر در حال خرید محصولاتند. به همین دلیل اندازه سبد های خرید روز به روز در حال رشد است.

۱۴) کوچک بودن صندوق های خرید:

۶۰ درصد بیشتر مشتریان محصولات سبد خریدشان را قبل از پرداخت رها می کنند. بازارهای هوشمند با طراحی صندوق های پرداخت باریک و کوچک مشتری ها را از انصراف خریدشان باز میدارند.

۱۵) محصولات جذاب :

شکلات ها و شیرینی ها اصولاً در کنار صندوق های پرداخت قرار گرفته اند. مشتری ها زمانی که برای پرداخت هزینه محصولات در انتظارند، این نوع کالاها با رنگ و عطرشان توجه مشتریان را جلب می کنند و منجر به خرید می شود.

تاریخچه ی Walmart

تاریخچه ی Walmart فراتر از مغازه هایی است که راه اندازی نمودیم.مشارکت هایی که ایجاد کردیم و مشتریانی که خدمت رسانی کردیم. بیشتر گذشته ی ما در جزئیات نهفته است .ببینیم Walmartچگونه شروع به کار کرد ماچگونه رشد کردیم و چگونه رهبری ما به صنعت خرده فروشی تغییر یافت.

دهه ی ١٩٦٠: دهه ی تحول خرده فروشی
استراتژی Sam Walton بر مبنای یک فرآیند مستحکم شکل گرفت:پایین ترین قیمت در هر جایی و هر زمانی.

١٩٦٢:دوم Sam,July اولین Walmart را در Rogers بازگشایی نمود.

١٩٦٧:خانواده ی Walton صاحب ٢٤ مغازه شدند و ١٢.٧میلیون دلار فروش کردند.

١٩٦٩:شرکت به صورت رسمی تحت عنوان مغازه های Wamart ثبت شد.

دهه ی ١٩٧٠: Walmart ملی می شود.

١٩٧١: اولین مرکز توزیع و دفتر اصلی در Bentonville دایر شد.

‏١٩٧٢:Walmart با ٥١ مغازه و ٧٨ میلیون دلار فروش در لیست بورس سهام New Yorkجای گرفت.

‏١٩٧٥: Samپس از بازدید از یک کارخانه ی کره ای ، با الهام گرفتن از آن Walmartرا معرفی کرد.

١٩٧٩: پایه و بنیان Walmart تاسیس شد.

١٩٨٠:دهه ی اولین ها

در دهه ی ١٩٨٠، اولین کلوپ Sam تاسیس شد،با فروش به کسب و کار های کوچک و افراد با ترکیب سوپرمارکت با کالاهای عمومی اولین Supercenter بازگشایی شد و Walmart سریع تر از هر شرکت دیگری در زمان خودش ،به فروش سالیانه یک میلیارد دلار دست یافت.
‏Walmart ٢٧٦ مغازه داشت و ٢١٠٠٠ کارمند استخدام کرد.

١٩٨٣:اولین کلوپ Sam در Midwestcity بازگشایی شد.
‏Walmart صندوق های پول را با سیستم های کامپیوتری که سریع تر و دقیق تر بود تعویض کرد.

‏١٩٨٧:Walmart بزرگترین سیستم ارتباطی ماهواره ای خصوصی را در ایالات متحده آمریکا برای ایجاد پیوند بین عملکرد شرکت به وسیله داده ،صدا و ویدیو تاسیس کرد.

١٩٨٨: اولین Walmart ،Supercenter در Washington با ترکیب کالاهای عمومی با سوپرمارکتی کامل برای ایجاد راحتی"خرید با یک بار توقف" راه اندازی شد.
‏David Glass مدیر عامل شد.

دهه ی ١٩٩٠: برترین خرده فروش آمریکا

شروع ١٩٩٠: Walmart بهترین خرده فروشی ملی بود.همان طور که Supercenter های Walmart تعریف جدیدی از راحتی "خرید با یک بار توقف "را ارائه می کردند، هر روز قیمت های پایین در تمام جهان پخش می شد.

١٩٩١:از زمانی که به Cifra ، یک شرکت خرده فروشی مکزیکی، ملحق شد Walmart کلوپ های Sam را در Mexico city افتتاح کرد و به این شکل به خارج از مرزهای آمریکا رفت.

‏١٩٩٢: Sam در حالی که مدال افتخار را دریافت کرد ماموریت شرکت را کمی قبل از اینکه در سن ٧٤ سالگی فوت کند حفظ پول مردم جهت بهتر زندگی کردن آنها بیان کرد.
‏Rob Walton رئیس هیئت مدیره شد.
‏Walmart ٣٧١٠٠٠ کارمند رادر ١٩٢٨ مغازه و کلوپ استخدام کرد

‏١٩٩٣: Walmart کسب یک میلیارد دلار در یک هفته را برای اولین بار جشن گرفت.

‏١٩٩٤:Walmart با خرید ١٢٢ مغازه Woolcoo به کانادا رفت.

‏١٩٩٦:Walmart اولین مغازه ی خود را در چین راه اندازی کرد.

١٩٩٧: کسب ١٠٠ میلیارد دلار برای اولین بار را در یک سال جشن گرفت.

‏١٩٩٨:Walmart با کسب ASDA وارد بازار انگلستان شد.به شکل "مغازه ی در همسایگی شما "با معرفی ٣فروشگاه در آرکانساس شروع به کار کرد.

٢٠٠٠:هزاره جدید
‏Walmart به صورت اختصاصی با هدف عرضه تجربه ی خرید بدون مرز برای مشتریان ،چه آنها در فروشگاه حضور داشته باشند ویا از طریق موبایل آنلاین باشند وارد هزاره ی جدید شد.

‏٢٠٠٠:H.Lee Scott Jr مدیر عامل شد.
‏Walmart.com برای خرید آنلاین مشتریان آمریکا تاسیس شد.
‏Walmart دارای ١/١ میلیون کارمند استخدام شده در ٣٩٨٩ مغازه و کلوپ در سطح جهان بود.

٢٠٠٢:برای اولین بار ،Walmart به صدر ٥٠٠ شرکت بزرگ ثروتمند آمریکا رفت.Walmart از طریق سرمایه گذاری در Seiyu وارد فروشگاه های ژاپن شد.

‏٢٠٠٥:Walmart با ارسال ١٨میلیون دلار پول نقد و ٢٤٥٠ کامیون تدارکات برای قربانیان طوفان کاترینا و ریتا نقش عمده ای در تسلی خاطر مصیبت دیدگان ایفا کرد.
‏Walmart یک تعهد جامع برای پایداری محیط زیست ایجاد کرد و اهدافش را در جهت رساندن زباله به صفر ،استفاده از انرژی های تجدید پذیر و فروش محصولاتی که جامعه (مردم،بشریت) و محیط زیست را حفظ کند اعلام نمود.

‏٢٠٠٦:Walmart برنامه "نسخه ٤ دلاری "خود را معرفی کرد.

‏٢٠٠٩: Mike Duke مدیر عامل شد.
‏Walmartبا کسب اکثریت سهام شرکت D&S وارد بازار کشور شیلی شد.
برای اولین بار Walmart از مرز در آمد ٤٠٠ میلیارد دلار در سال عبور کرد.

‏٢٠١٠: Bharti Walmart اولین مغازه را در هند راه اندازی کرد.

Walmart متعهد به کمک برای پایان به گرسنگی در آمریکا با اهدای ٢میلیارد دلار تا پایان سال ٢٠١٥ شد.

٢٠١١: با کسب Mass Mart در آفریقای جنوبی ، Walmart دارای بیش از ١٠٠٠٠ واحد خرده فروشی در جهان گشت.

‏٢٠١٢: Walmart ، ٥٠ سال کمک به مردم با هدف حفظ پول آنها،در جهت بهتر زندگی کردن آنها را جشن گرفت.

‏٢٠١٣ :Walmart صاحب فروشگاه های Bhart Walmart عمده فروشی در کشور هندوستان شد.
‏Walmart اعلام کرد که قصد استخدام ١٠٠٠٠٠سرباز پرافتخار بازگشته از جنگ را در اولین سال پس از اتمام خدمت رسانیشان تا پنج سال آینده دارد.
‏Walmart متعهد شد که ٢٥٠ میلیارد دلار کالای ساخته شده آمریکایی را در ده سال آینده خریداری می کند.

‏٢٠١٤: Doug McMillon مدیر عامل شد.
شرکت ٢/٣ میلیون کارمند را در ١١٠٠٠ مغازه در ٢٧ کشور با خدمت به بیش از ٢٠٠ میلیون مشتری در هر هفته استخدام کرده است

٢٠١٥: در فوریه ، Walmart متعهد به سرمایه گذاری ٢/٧ میلیارد دلار در نیروی کار در آمریکا شد که حداقل دستمزد را به ٩ دلار برای هر ساعت برساند و با بهره گیری از برنامه های آموزشی به افراد در جهت نحوه برنامه ریزی کارهاشون کمک کند.
‏Walmart ١٠٠٪‏سهام شرکت yihodian "شرکت تجارت الکترونیک در چین "که در سال ٢٠١٢ ،٥١٪‏ بود را بدست آورد.
‏Rob Walton از سمت رئیس هیئت مدیره مغازه های Walmart باز نشست شد و به عنوان مدیر به کارش ادامه داد.
‏Greg Penner رئیس هیئت مدیره شد.

تجهیز فرآیند سیستم
تامین کننده تجهیزات فروشگاهی شامل قفسه فروشگاهی ،یخچال فروشگاهی و میز صندوق فروشگاهی

Walmart

در واقع Walmart به گونه ای که امروزه میشناسیم تکامل اهداف Sam Walton بنیان گذار این فروشگاه است.
وی با هدف ارائه ی خدمات بهتر و باارزش تر به مشتریان خود در سال ١٩۶٢ در آرکانساس اولین Walmart را تاسیس کرد.رقبای Sam گمان می کردند ایده ی او تحت عنوان تجارت سودمند بر مبنای قیمت پایین با خدمات بهتر هرگز موفق نخواهد شد.گرچه این شرکت حتی از انتظارات Sam هم موفق آمیز تر بود.

هایپرمارکت الکترونیک


این مبحث را پیرامون موضوع تجارت ، تجارت الکترونیک و تعاریفی در این زمینه آغاز میکنم.
مفاهیم تجارت و تکنولوژی سال های سال در ارتباط باهم بوده اند.،در واقع یک پیشرفت تکنیکی سبب رونق تجارت می شود.اولین گام در این پیشرفت ساخت کشتی بود -تکنولوژی ساخت کشتی امکان داد و ستد برون مرزی را برای کشور ها فراهم آورد و و مفهوم مرزهای جغرافیایی را در حوزه ی کسب و کار شکست.
امروزه پس از گذشت سالها با تلفیق تجارت و تکنولوژی مفهوم جدیدی با عنوان تجارت الکترونیک شکل گرفت
تجارت الکترونیک در واقع تامین اقلام مورد نیاز از طریق اینترنت است اینکه مصرف کننده یا خریدار به جستجوی یک مغازه مجازی بپردازد و کالاها را از طریق وب یا پست الکترونیکی خریداری نماید .
امر تجارت الکترونیک در ایران بسیار نو پااست و یکی از مشکلات موجود عدم اطمینان کافی خریداران می باشد گرچه برخی فروشگاه های مجازی با روش هایی مانند پرداخت پس از تحویل سعی در جلب اعتماد خریداران دارند . و اما انواع فروشگاه اینترنتی ؛ ابتدا به توضیحی پیرامون خیرد اینترنتی می پردازیم در واقع خرید اینترنتی ،نوعی از خرید است که از طریق اینترنت خریدار مغازه ای مجازی می یابد که فروشنده ،مشخصات و انواع محصول خود را در آن به نمایش گذاشته است و خریداران بر طبق نیاز خرید میکند.
همان طور که میدانیم اغلب مارک ها و برند ها امکان خرید آنلاین را از طریق سایت خود برای کاربران تهیه میکنند.اما این ها یک فروشگاه اینترنتی نیستند بلکه صرفا توانایی خرید آنلاین را از محصول خود دارند .در حالی که یک فروشگاه تنوع بالایی از محصولات مارک های مختلف را در کنار هم عرضه می کند و امکان مقایسه را فراهم می کند.برای مثال در یک فروشگاه دوربین انواع دوربین های مختلف عکاسی و فیلم برداری و … در کنار هم عرضه میشود در صورتی که در فروشگاه Canon تنها تولیدات این برند به نمایش گذاشته می شود.
فروشگاه ها اغلب کاربری خاص دارند برای مثال فروشگاه لوازم دیجیتالی ،فروشگاه لوازم ورزشی ،فروشگاه کتاب و حتی گاهی فروشگاه ها تخصصی تر می شوند مانند فروشگاه لوازم ورزشی اسکی ،فروشگاه کتب آموزش زبان خارجه و انواع بسیار زیادی از این گونه فروشگاه ها.
فروشگاه اینترنتی هم همین ویژگی هارا داشته و ضمن حفظ وقت مشتریان تنوع بالایی از محصولات را با امکان مقایسه راحت فراهم می آورد .همچنین در یک فروشگاه اینترنتی مشخصات تک تک محصولات به صورت مکتوب و دقیق وجود دارد و این امر خطاهای ناشی از انتقال اطلاعات توسط فروشنده ها را در مراکزخرید و فروشگاه ها به حداقل می رساند.

-هایپر مارکت مجازی

از نظر تجاری به مرکز خرید بزرگی از ترکیب سوپر مارکت و فروشگاه لوازم با تنوع بسیار زیاد هایپرمارکت گویند،در واقع عرضه طیف وسیعی از محصولات با برند های مختلف یکجا زیر یک سقف که به خریدار امکان تهیه ی همه وسایل و یا مواد غذایی مورد نیاز را در یک مکان می دهد و شامل هر نوع کالایی می شود را هایپر مارکت گویند
اصلی ترین هدف یک هایپر پاسخگویی به تمام نیاز های زندگی در شهر های پر جمعیت است.
حال بر عرضه تمام این امکانات در دنیای مجازی هایپر مجازی گوییم که زیر سقف یک سایت خریداران مجازی با خرید انلاین از راحتی خرید در دنیای مجازی لذت می برند .
بر خی از عمده نقاط مثبت یک هایپر مارکت مجازی عبارتند از:
⁃ امکان نمایش انواع متنوعی از کالاها در کوتاهترین زمان ممکن
⁃ امکان عرضه کالا در تمامی مناطق کشور
⁃ امکان خرید در ٢۴ ساعت شبانه روز
⁃ صرفه جویی در وقت
⁃ صرفه جویی در هزینه
⁃ امکان جستجوی محصولات
⁃ امکان مقایسه محصولات به صورت دقیق
⁃ و…
با وجود نوپا بودن این صنعت و عدم اعتماد کافی برخی از مشتریان به این نوع خرید امید است با تلاش روز افزون دوستداران دنیای مجازی این علم هر چه بیشتر و بهتر رونق یابد.

تجهیز فرآیند سیستم

تامین کننده تجهیزات فروشگاهی شامل قفسه فروشگاهی،یخچال فروشگاهی و میز صندوق فروشگاهی

12